Agrikom
Pressemeddelelser
for NutriFair
En pressemeddelelse er et direkte kommunikationsværktøj, der kan levere ufilrerede budskaber til medierne og kunderne.
Pressemeddelelser har en meget central rolle i AgriKoms PR-arbejdet, og i kommunikationen hos NutriFair. Og især i de seneste år, hvor sociale medier har overtaget mange af de tranditionelle PR-funktioner, er pressemeddelser blevet et stærkt kommunikationsværktøj. Pressemeddelelser er ikke kun er et vigtigt værktøj til at få omtale i medierne, men er også et stærkt redskab til SoMe, søgemaskineoptimering (SEO), stroytelling og meget mere.
Pressemeddelelse sætter fokus på NutriFairs bioenergiområde
På NutriFair er der et område og en scene dedikeret til bioenergi - den næste grønne energiressource. På programmet er der blandt andet fokus på bioenergi til samfundet samt synergien mellem bioenergi og landbruget.

NutriFairs ønskede at sætte bioenergiområde, og vi valgte derfor at udarbejde en pressemeddelelse, der fik stor medieomtale. Det gjorde den af flere årsager; blandt andet fordi vi sikrede at historien havde aktualitet, var velskrevet og blev sendt ud til de rette journalister.

En kontinuerlig strøm af relevante og velskrevne pressemeddelelser er en effektiv metode til at øge fokus på ens virksomhed og produkter. Skal du for eksempel lancere et nyt produkt, kan du udsende en pressemeddelselse herom, og dermed få gjort din nyhed tilgængelig på alle større søgemaskiner.

Emnet for en pressemeddelelse skal altid vinkles, så det får nyhedspræg og i det hele taget bliver interessant. Hos AgriKom har vi stor succes med at have landmænd eller andre relevante interessanter med i vores pressemeddeleser, for at gøre historierne spændende for modtageren, og for at give virkosmheden/produktet validitet.


Made on
Tilda