Agrikom
Nyhedsbrev til
traktorinteresserede
I samarbejde med Valtra etablerede vi et nyhedsbrevsformat for at skabe en kommunikationskanal direkte til traktorinteresserede. Det har skabt stor interesse og tilslutning til brandet.
Nyhedsbrevsformatet er for længst blevet allemandseje for virksomheder, der gerne vil i direkte kontakt med deres kunder.
Men vi kender vidst alle til de mange mails, vi uåbnet sletter direkte fra indbakken for til sidst flere år senere at afmelde sig nyhedsbrevet.
At benytte nyhedsbreve aktivt i sin markedsføring kræver kendskab og forståelse for målgruppen, så indholdet i nyhedsbrevet altid er relevant for læserne - ellers kan den gode intention hurtigt give bagslag.

Så vi brugte vores kendskab til traktorinteresserede og viden inden for teknik og traktorer til at etablere et nyhedsbrev for den finske traktorproducent, Valtra.
Et nyhedsbrev er et vigtigt ben i en stærk markedsføringsstrategi. Det kræver dog kendskab og forståelse for målgruppen - ellers kan de gode intentioner give bagslag
Valtras nyhedsbrev appellerer til alle, unge som gamle, jyder som sjællændere, konkurrenter som medarbejdere osv. Den eneste fællesnævner er, at læserne har lyst til at blive klogere på traktorer, læse om andres erfaringer og følge med i nyhederne på traktormarkedet.

For Valtra har nyhedsbrevet affødt bedre dialog med kunderne på messer, til begivenheder og dyrskuer. Ligeledes har det været et produktivt værktøj for producentens forhandlere, der bruger indholdet på både egne kanaler og i egne nyhedsbreve.
Et nyhedsbrevsformat som det, der er etableret for Valtra, er også et vigtigt ben i forhold til andre markedsføringskanaler som pressedækning, annoncering og sociale medier.

Nyhedsbrevet gør, at målgruppen oplever genkendelighed når de bliver eksponeret for nyheder, historier og annoncer på flere forskellige platforme.
Overvejer du at lave et nyhedsbrev?

Læg det i vores hænder, og lad os vise dig, hvad vi kan gøre inden for dit behov.

Tag kontakt her
Made on
Tilda